Cinerama's Russian Adventure
Narrated by Bing Crosby, this Cinerama project screens scenes of landscapes, cities, peoples, and entertainments of the Soviet Union. Highlights include the historic buildings and churches of Moscow, as the Kremlin; its subway and streets, a spring carnival, the seaside resorts and many more!
Shot by the leading Soviet filmmakers of the time over an eight-year period, Cinerama’s Russian Adventure is a strange document from a peculiar time in U.S. history. Presenting a peaceful portrait of the Soviet state, the film is a magical phenomenon that makes the best of its wide-screen format.