Thief
James Caan’s panther-like safecracker stalks neon-soaked streets in Michael Mann’s preternaturally self-possessed debut, the first of his meticulous, morally ambiguous spins on the cops-and-robbers noir. Pulsing with Tangerine Dream’s moody synth score, Thief is a modernist dance of light and sound.