A Hero
Rahim is in prison because of a debt he was unable to repay. During a two-day leave, he tries to convince his creditor to withdraw his complaint against the payment of part of the sum. But things don’t go as planned.
Few filmmakers can sculpt a moral drama with such unerring precision as Asghar Farhadi (A Separation). Winner of the Grand Prix at Cannes, A Hero finds the Iranian maestro at his nail-biting best, stacking cultural codes of honor and obligation into a house of cards for a masterclass in suspense.