Aether
A filmmaker’s 21-day homage to capture the ethereal essence of her unique ancient homeland soon to be submerged by a hydroelectric dam.
Traversing a world of images in an area that will be lost forever, Rûken Tekeş’s lyrical diary film finds resonances both political and poetic. This visual excavation of the ancient Hasankeyf region animates the barren lands into a fervent, contemplative dialogue with the journey of humanity.