Blue Jean
1988. In a climate of rampant homophobia, PE teacher Jean is forced to live a double life. A respected member of staff during the week; on the weekend she slips into Newcastle’s gay scene. When a new student threatens to expose her, Jean is caught in a dilemma to protect her job and her integrity.
Georgia Oakley’s BAFTA-nominated debut tells the stirring tale of a gay woman’s secretive double life. Rosy McEwen’s red-eyed and poignantly understated performance communicates, with great emotional depth, the extent of her struggle to be true to herself in homophobic Thatcher-era Britain.