Body
Janusz, a criminal prosecutor numbed by over-exposure to corpses; his daughter Olga, who is dealing with an eating disorder; and Olga’s unconventional therapist who may be able to communicate with dead souls, become surprisingly interconnected as Olga receives treatment in a psychiatric hospital.
The bodies in Małgorzata Szumowska’s Silver Bear winner aren’t only of the corporeal variety. A quirky, metaphysical inquiry into the side effects of grief, Body intertwines elements of mystery drama, spiritual reckoning and dark comedy for a sharp, singular observation of modern-day ethics.