Breathless
Petty thug Michel panics and impulsively kills a policeman while driving a stolen car. On the lam, he turns to his aspiring journalist girlfriend Patricia, hiding out in her Paris apartment. When she learns that Michel is being investigated for murder, Patricia begins to question her loyalty.
Everything is cinema! Godard’s impossibly cool debut revamps the thrills of the gangster film, like shootouts and police chases, with chic, anarchic, and ironic attitude. A hip, free-form tour through Paris, love, and film itself that announced there were no rules—and it was just the beginning.