Carrie
Carrie is a high school loner with no confidence, no friends… and no idea about the extent of her secret powers of telekinesis. But when her psychotic mother and sadistic classmates finally go too far, Carrie becomes an unrestrained, vengeance-seeking powerhouse who causes all hell to break loose.
The first film adapted from the work of Stephen King, New Hollywood director Brian De Palma began his string of successes with this iconic, bona fide classic. A career breakthrough for all involved, Carrie is vividly brought to life in all its blood-soaked glory by an unforgettable Sissy Spacek.