Crash
After surviving a brutal car wreck, commercial director James Ballard finds himself slowly descending into a fetishistic underworld of scarred, omnisexual car-crash victims, who find metallic collisions a sexual turn-on and a jolting life force they come to crave.
A mysterious object from David Cronenberg, this adaptation of J.G. Ballard’s scandalous novel charts the deepest chasms of human desire. One of the great films of the ’90s, Crash is a transgressive, psychopathological reckoning with sex, death, and the anesthetizing effects of parasitic connection.