Documenteur
With masterpieces like Le Bonheur and Vagabond it’s sometimes easy to forget that La Varda is also one of the finest documentarians to ever grace the cinema. This self-proclaimed “emotion film” weaves a quiet fictional narrative with pure truth to build an engrossing portrait of a complex woman.