Lady
An unnamed woman in a red wig welcomes a documentary crew into her New York apartment. The crew captures her everyday life, as she fights with her boyfriend and gossips with her friend. These scenes alternate with black-and-white footage of a woman in a red wig escaping a suburban existence.
Anchored by a magnetic central performance, this free-form short captures both the thrill and isolation of New York City life. Ira Sachs borrows from cinéma vérité and TV melodrama to craft an intimate and intriguing portrait of a woman grappling with her own uncertain sexuality and gender identity.