Lamb
Precision-timed in revealing its uncanny mysteries, it’s little wonder that Valdimar Jóhannsson’s nightmarishly eerie debut took the Prize of Originality at Cannes. Led by a magnificent Noomi Rapace, this genre-defying fable stages a cloven reckoning with the psychological landscapes of motherhood.