Majonezë
Ersekë, Albania. Elyria lives with her family following the strict rules imposed by her father, hiding her anger with obedience. A powerful desire for rebellion grows in her day by day that will lead her to the fulfillment of a bitter but necessary act of revolution.
Set amid snow-covered mountains, this film burns its tale of a daughter’s dissent with the kindling of swift, kinetic camera movements and other stylish surprises. Throwing raw eggs in the stony face of tradition, director Giulia Grandinetti squeezes a feminist riot into 23 mischievous minutes.