Mandabi
In Dakar, Ibrahima receives a letter containing a money order from his nephew, a street sweeper in Paris. The news spread fast in his neighbourhood, with several parties interested in their cut of the money. Ibrahima attempts to get his money through the absurd and corrupt Senegalese bureaucracy.
The first feature to be shot entirely in an African language, Ousmane Sembène’s masterpiece is a caustically funny satire of post-colonial identity and globalisation. Following one man’s Sisyphean quest to cash a money order, Mandabi is the crown jewel of Senegalese cinema, now gloriously restored.