Metropolitan
Home on winter break during the debutante season, middle-class Princeton student Tom falls in with a group of Upper East Side friends from the urban haute bourgeoisie. As naïve Tom is accepted into the group, he becomes smitten with Audrey while struggling with his feelings for his ex Serena.
Whit Stillman burst onto the American cinema scene with this ferociously funny look at the “urban haute bourgeoisie” in New York. With a distinct comic voice and authentic observations of human behavior, Stillman established himself as one of the most promising breakthrough directors of the 90s.