Micmacs
Bazil has been a victim of weapon manufacturers his whole life. He lost his job after he was shot by an errant bullet, still lodged in his skull. Now Bazil lives on the streets of Paris, where he meets Slammer, who takes him under his wing. With the help of his new entourage, Bazil takes revenge.
French madcap stylist Jean-Pierre Jeunet has not been able to re-capture the charm of Amélie, but this feverishly inventive tale comes closest to its perfect mix of high-octane energy and celluloid whimsy. A poignant satire featuring his regulars Andre Dussolliers, Dominique Pinon & Yolande Moreau.