Out-of-work Jérémie drifts back to his hometown after the death of his beloved former boss, a bakery owner. Staying long after the funeral, the seemingly benign Jérémie casually insinuates himself into his mentor’s family, including his kind-hearted widow and venomously angry son.
Secrets rustle among the brownish mulch of woodland leaves in Alain Guiraudie’s twisting tale of transgression and desire. Foraging for intrigue in insomniac nights, mushroom clusters, and chit-chat loosened with carafes of pastis, Misericordia salts suspense with comic outbursts and eccentricities.