Misery
Romance writer Paul Sheldon—who just had his life saved by his number one fan—lives to regret it. When Annie Wilkes discovers her favorite character has been killed off in his latest novel, she’ll do anything to make sure he brings her back to life. Now Paul Sheldon must write for his life.
In this cult Stephen King adaptation, Kathy Bates thrills as the unkillable Annie Wilkes, whose Colorado farmstead is a chintzy hell on earth for James Caan. A typewriter-inspired staccato score pummels the life out of her beloved Liberace records and soaks this psychological horror in cold sweat.