Monsters
After a NASA space probe crashes, an alien infestation quarantines an area between Mexico and the US. As the military battles to contain the creatures, a photojournalist must escort his boss’s daughter through the danger zone to the US border, forcing them to confront the terrifying reality.
Crafting a sci-fi epic with less than a million dollars, Gareth Edwards turned heads with his heartfelt twist on a genre too often dominated by spectacle. An emotionally intelligent creature feature with breathtaking homemade FX, Monsters readily transcends its genesis as a Hollywood calling card.