Orlando
Young aristocrat Orlando begins a quest for love and freedom in the court of Elizabeth I as a man. He is granted favours and property by the queen who commands the nobleman to never change. Orlando completes the search 400 years later as a woman, shaking off their biological and cultural destiny.
Sally Potter’s fearless adaptation of Virginia Woolf’s supposedly unfilmable book, Orlando was nine years in the making. This restlessly rule-bending, gender fluid, time-traveling epic—starring a dazzling Tilda Swinton on typically shape-shifting form—remains an unmatched feat of queer filmmaking.