Spain, 1944. Ofelia, a 10-year-old obsessed with fairy tales, moves with her pregnant mother to join her stepfather, a Fascist officer stationed in the mountains. Soon Ofelia discovers an overgrown labyrinth in the forest. There she meets Pan, an ancient satyr who claims to know her secret destiny.
Guillermo del Toro reconfigures all manner of literary and cinematic fables—from Alice in Wonderland to The Spirit of the Beehive—for this exemplary gothic fantasy. An uncanny, oneiric vision of adolescence, Pan’s Labyrinth reaffirms the Grimm brothers’ notion that fairy tales aren’t just for kids.