Passing Summer
A woman faces a variety of emotional crises as she spends the summer interacting in differing ways with friends, family, and lovers in this drama. Valerie is an author in her early thirties who has just moved to Berlin, while her best friend Sophie will be spending the summer in Rome.
Everyday dreamers imagine their attachments scattering to the breeze and becoming someone else in these tableaux of summertime Berlin. As Angela Schanelec threads serendipities—music, movement, tenderness—into ennui’s enervating haze, she outlines the pattern for her critically acclaimed cinema.