Paterson
Paterson is a bus driver in the city of Paterson, New Jersey. Every day, Paterson adheres to a simple routine: he drives his bus, observing the city and overhearing fragments of conversation; he writes poetry; he walks his dog; he goes to the same bar to drink a beer; he goes home to his wife Laura.
Following an everyman observer as he transfigures his low-key daily routine into verse, Jarmusch’s film depicts moments of epiphany and inspiration, finding the rhymes and rhythms of everyday life. A disarming, imperfectly symmetrical relationship drama, starring Adam Driver and Golshifteh Farahani.