Persona
During a performance of Sophocles’s Electra, Elisabet, a famed actress, lapses into a sudden, unexplained silence. She is sent to convalesce at a remote seaside cottage with only her nurse, Alma, for company. As the two women develop an intimate relationship, their identities begin to blur.
An endlessly fascinating labyrinth of desires, repressions, and compulsions: Bergman’s modernist masterpiece is truly indispensable to understanding contemporary cinema. The visionary Swedish director experiments with the subconscious to reach sublime and transcendent levels of narrative freedom.