Predators
‘To Catch a Predator’ was a popular television show designed to hunt down child predators and lure them to a film set, where they would be interviewed and eventually arrested. An exploration of the scintillating rise and staggering fall of the show and the world it helped create.
A TV sensation that inspires countless internet copycats, To Catch a Predator enthrals millions of viewers with its spectacle of justice. Probing the danger of mixing entertainment with public service, David Osit’s piercing documentary uncovers the ethical quandaries behind a pop-culture phenomenon.