River of Gold
A Mexican western in which depicts the complicated relationship between three different groups: the Hispanic American criollos, the American settlers and the Apache tribe. It takes place in Sonora, Mexico, in 1852.
While its sweeping visuals recall the beauty of John Ford’s oeuvre, Pablo Aldrete’s anti-colonialist western thoughtfully honors marginalized experiences once whitewashed by the myth of the frontier. Set against the Mexican-American War, River of Gold is a masterful reimagining of a well-worn genre.