The Empire
In a quiet French fishing village, a special baby is born—a child so unique and peculiar that it unleashes a secret war between One and Zero, two opposing forces from the depths of outer space. But as they await a final battle, the imperial legions struggle to win humanity over to their causes.
Starcruisers, aliens, lightsaber duels… in a Bruno Dumont film? Having found his funny bone in 2014 with P’tit Quinquin, the one-time heir to Bresson pivots again for a space opera set under grizzled French skies. Wacky, wild, and cosmically funny, The Empire is a sci-fi extravaganza like no other.