The General
After being rejected by the Confederate military, not realizing it was due to his crucial civilian role, an engineer must single-handedly recapture his beloved locomotive after it is seized by Union spies and return it through enemy lines.
Regularly hailed as one of the greatest comedies ever committed to celluloid, Buster Keaton’s slapstick jewel uses a real-life incident from the American Civil War as the backdrop for bold and ingenious physical comedy. With a wildly climactic chase scene that earned its place in cinema history.