The Immigrant
Ewa and her sister sail to New York from Poland in search of the American dream. Doctors at Ellis Island discover that Magda is ill, and the two women are separated. On the mean streets of Manhattan, Ewa quickly falls prey to Bruno, a charming but wicked man who forces her into prostitution.
With his tales of traditional families forced to modernize, mounted with unerring elegance and sincerity, James Gray is one of today’s great auteurs. Marion Cotillard, in one of her most moving performances, and Joaquin Phoenix star in this hushed, heartbreaking ode to the immigrant experience.