Jean-Louis realizes on returning home that his heart has stopped. No more one beat in his chest, no pulse, nothing. However, he is aware, he speaks, he moves. Is he still alive? Is he already dead? Neither his veterinary friend Michel, nor his wife Valérie find an explanation.