The Second Act
Florence wants to introduce David, the man she’s madly in love with, to her father Guillaume. But David isn’t attracted to Florence and wants to throw her into the arms of his friend Willy. The four of them meet in a restaurant in the middle of nowhere.
Selected to open Cannes in 2024, Quentin Dupieux’s star-studded and deliriously meta comedy turns the business of filmmaking upside down. From breaking the fourth wall to satirizing AI technologies, this subtly surreal farce predicts the future—or perhaps the death—of cinema with outrageous glee.