City Lights
A lovable tramp falls for a blind woman who sells flowers on the street and who mistakes him for a millionaire. Upon learning that she and her grandmother are to be evicted, the tramp undertakes a series of attempts to provide them with the money they need, all of which end in humiliating failure.
With Chaplin at his peak, comedy is to be expected. But this renowned classic is also a terrific display of how touching he could be, combining humor with tenderness, slapstick with longing. Although this Depression-era comedy was made after the advent of sound, Chaplin stayed resolutely silent.