Paparazzi
While working on the set of Jean-Luc Godard’s film Le Mépris in Capri, Brigitte Bardot must deal with intrusive photographers attempting to invade her privacy.
Shot during the filming of Godard’s Contempt, Jacques Rozier’s kaleidoscopic collage of Brigitte Bardot zooms in on the emergent phenomenon of the paparazzi. Marshaling a playful yet biting critique of celebrity culture, Rozier shows how the media blows everyday situations out of all proportion.