Do the Right Thing
On the hottest day of the year in Brooklyn’s Bedford-Stuyvesant, pizza delivery worker Mookie moves between residents, coworkers, and neighbors. Over twenty-four hours, as the heat rises, everyday frictions around a local pizzeria escalate into open conflict.
Spike Lee’s polemical masterpiece has lost none of its righteous power in the decades since its release. A panoramic, heatwave-burnished tale of racial tension, community, and state violence that throbs with fevered urgency, Do the Right Thing is one of the great American films. Fight the power!