Women on the Verge of a Nervous Breakdown
Dumped by her lover Iván, soap actress Pepa needs to track him down to deliver an important message. But her life is soon invaded by a series of distractions: Pepa’s friend Candela might have got involved in a terrorist plot, while Iván’s son, who is flat-hunting, ends up visiting Pepa’s apartment.
And we reach peak Almodóvar! Alive with a wild pace and an irresistible rhythm, this witty classic redefined screwball comedy for a new era of arthouse pleasure. The insanity of love and sex had never been so fun nor colourful—and as for Pedro, he was forever thrust into the international spotlight.