Upstream Color
A man and woman are drawn together, entangled in the life cycle of an ageless organism. Identity becomes an illusion as they struggle to assemble the loose fragments of wrecked lives.
Following his high-concept, low-budget cult classic Primer, Shane Carruth once again assumes the roles of writer, director, and actor (as well as composer and cinematographer!) in Upstream Color. An outstanding, gorgeous, romantic sci-fi, co-starring Amy Seimetz.