Prototype
As the deadliest natural disaster in US history strikes Galveston, Texas, taking between 6,000 and 12,000 lives, a mysterious televisual device projects images of unknown origin.
An experimental 3D film from one of the leading innovators in the form, this immersive feature by Blake Williams drops us into the immediate aftermath of one of America’s most destructive storms. At once visceral and mysterious, Prototype is also a singular meditation on the medium of cinema itself.