Stalker
A hired guide leads his two clients—a writer looking for inspiration and a professor seeking scientific discovery—through a hazardous wasteland and into the heart of the Zone, the restricted site of a long-ago disaster. Within the Zone is the Room: a place rumored to fulfil one’s deepest desires.
Hailed as one of the greatest films of all time, Andrei Tarkovsky’s mesmerizing opus is striking in its sepia palette, and staggering in its thematic and metaphysical weight. A profound post-apocalyptic grail story whose vision of ecological degradation and moral decay remains startlingly prescient.