Two Lines
Mert and Selin live unmarried in Istanbul, she is a businesswoman, he a photographer. However, something is distinctly wrong in their relationship. When summer arrives, they decide to take a road trip to the Aegean coast and a surprising detour entertains the possibility of saving this relationship.
Selim Evci’s debut feature charts the declining relationship of an estranged couple during a heated summer. With sensual cinematography, this psychologically acute tale of modern ennui and spiritual isolation explores how two people can stay side by side without compromising who they are.