Walkabout
A young sister and brother are left stranded in the blistering heat of the vast Australian outback. Facing exhaustion and starvation, their salvation comes when they cross paths with an Aboriginal boy on ‘walkabout’, a ritual in which he must leave his home and learn to survive off the land.
This hypnotic, hallucinatory, and mysterious masterpiece established Nicolas Roeg, the director of Performance, Don’t Look Now and The Man Who Fell to Earth, as a major talent, and is unanimously considered the greatest Australian film of all time.