A Strange Path
A young filmmaker returning to his hometown is caught off guard by the rapid onset of a pandemic and must find his father, whom he hasn’t spoken to in over ten years. After their first meeting, strange things begin to happen.
A prizewinner at the Tribeca Film Festival, Guto Parente’s stunning piece of pandemic cinema fuses the autobiographical with the experimental. Awash with surreal, hallucinatory images, this soul-bearing exploration of generational difference unleashes the dormant specters of unhealed traumas.