Hyenas
Dramaan Drameh is a respected, convivial shopkeeper in the tiny village of Colobane. But a forgotten act of cruelty committed thirty years in his past comes back to haunt him when the young girl he impregnated and abandoned returns seeking revenge.
Visionary director Djibril Diop Mambéty (Touki Bouki) makes a feisty assault on economic imperialism in this loose adaptation of Friedrich Durrenmatt’s play, The Visit. Relocated to a Senegalese town, Hyenas is a comic, cutting critique of globalization conveyed with playful, imaginative flourish.