High schoolers Mitsuha and Taki are complete strangers living separate lives. But one night, they suddenly switch places. Mitsuha wakes up in Taki’s body, and he in hers. The two must adjust their lives around each other.
The body-swap trope may have engendered its own subgenre in Hollywood filmmaking, but the studio system wishes it could come up with a take as imaginative as this animated wonder from Makoto Shinkai. Incorporating time-travel and romantic intrigue, Your Name is a fantastical genre-hopping adventure.