Kingyo
A university professor decides to go for a tour in Akihabara, guided by a young woman dressed up like a French maid. As they both walk through the streets, the man and the young woman gradually speak of a past they both share, and ultimately a painful love triangle that continues to haunt them.
From director Edmund Yeo comes this short, bittersweet reflection on the relics of a complex love affair. Kingyo shows two lives colliding through the vivid use of a split-screen, imaginatively visualizing this encounter via free-floating memories and incidental moments of visual symmetry.