As he pedals through the streets of Paris to deliver meals, Souleymane repeats his story. In two days, he must pass his asylum application interview, the key to obtaining papers. But Souleymane is not ready.
Shot on the streets of Paris, Boris Lojkine’s nerve-jangling drama conjures the maze of economic precarity and bureaucratic red tape faced by asylum seekers in France. Drawing on his own experience as an undocumented migrant, newcomer Abou Sangaré won a coveted César for his star-making performance.