It is a sunny day on the river Trebbia. In the distance a patrol of German soldiers is approaching: they are nazis, guns blazing. It seems like they are chasing somebody. Tonino is the fugitive, a partisan with nothing left to do but dive into the river. This river will bring him to his real life.
A young partisan drifts through clashing epochs in Marco Bellocchio’s magical-realist short, a poignant ode to the 1940s resistance movement in his Italian hometown of Bobbio. At once a historical witness and a symbol of rebirth, the beautiful Trebbia river provides a beguiling portal to the past.