Mr. Kaplan
After fleeing Europe for Uruguay during WWII, Jacob Kaplan built a quiet life. Now 76, he begins to question his worth. After learning of a mysterious German prowling the shores of a nearby beach, he becomes convinced that he’s found a Nazi in hiding and plans to expose him.
A kidnapping plot goes from bad to worse in this riotous caper from Uruguay’s Álvaro Brechner: a fun-loving, crowd-pleasing black comedy. Balancing the serious with slapstick, this two-hander is nonetheless brought to life by a large ensemble of quirky characters and curmudgeons.