Occupied
In the West Bank, Palestine, young and disenfranchised artists discuss the choices they have made in pursuing their creative paths as a response to their surroundings. Amidst the persecution and marginalization they face, these artists celebrate life, love, and hope.
Who pays the price in a war? Filmed in Palestine between 2016 and 2017, Occupied explores that question through intimate interviews that capture the essence of home, freedom, and occupation. Through local artists’ eyes, it paints a picture of life that becomes a testament to human resilience.