Phantom Thread
In 1950s post-war London, renowned dressmaker Reynolds Woodcock is at the center of British fashion, dressing royalty, movie stars, and socialites. But when Woodcock comes across Alma, a young, strong-willed woman—who soon becomes his muse—he finds his carefully tailored life disrupted by love.
In this lustrous drama, master craftsman Paul Thomas Anderson handles the sumptuous fabric of a passionate courtship between headstrong lovers. Hand in glove with that feverish romance, Jonny Greenwood’s rippling piano melodies climb to the heavens and sigh at the triumph of tenderness over regimen.