Sadma
After a nearly fatal car accident erases her memory, former party girl Laxmi runs away from the hospital, believing she is a 6-year-old child. She’s lured into a brothel, but luckily, she befriends Somu, a lonely schoolteacher who helps her escape.
A poetic study of human nature and relationships, Sadma is an endearing tale of two odd companions. Moving dialogues and brilliant performances by stalwarts Sridevi and Kamal Hassan make this film an popular till date.